Dlaczego w Polsce jest tak mało linii kolejowych?{



Informacje

Zobaczyło film: 3589
Czas trwania: 15m 43s
Wasza ocena: 141
Ilość reakcji: 34
Opis: Hej, w Polsce jest masa porzuconych linii kolejowych, które czasy świetności ma już dawno za sobą. Dlaczego nie jeżdżą tam już pociągi i czy mogliśmy uniknąć zamknięc...

Komentarze


Dlaczego w Polsce jest tak mało linii kolejowych?

- Wielkie sorry za bezsensowne 5 minut ciszy na końcu, problemy techniczne... Jakby co to 9:50 koniec filmu
- Robisz naprawde bardzo fajne filmy!
- Karol Trammer - Ostre cięcie, czyli jak niszczono polską kolej
- Zabraklo mi w twoim materiale .... czysto historyczno-strukturalnego uzasadnienia, dlaczego w Polsce bylo i jest tak malo lini kolejowych !!!! Przeciez kazdy z 3 ZABORCOW Rzeczpospolitej, rozbudowywal struktury kolejowo-transportowe jedynie pod swoje wlasne potrzeby: Imperialna Rasija, Imperialne Prusy, Imperialne Austro-Wegry !!!
To co Druga Rzeczpospolita dostala potem ... "w spadku" po trzech zaborcach, to byla istna infrastrukturalna KASZANA KOLEJOWA !!!! To dlatego powolano do zycia w II RP panstwowa firme Polskie Koleje Panstwowe, aby ogarnac ten caly balagan i jakos tam poukladac powoli te klocki, ale juz zupelnie po polsku, pod potrzeby naszego odrodzonego po 124 latach braku niepodleglosci, kochanego kraju !!!!
- 0:19 Czy to nie jest przypadkiem wjazd Od Pruszcza Gdańskiego do Starej Piły ?
- .
- Mielec- miasto 60 tysięczne
Aby pojechac pociagiem np do Krakowa trzrba jechac do oddalonej o 30km mniejszej Dębicy
- PKP - prędzej kurna pieszo
- 2:12 "Elektrowozów" hhmmmmmm... A czy linia, o której wspominasz ma napowietrzną trakcję elektryczną? Oraz czy na pokazanym w tym momencie zdjęciu jest elektrowóz? Ja widzę SU45 czyli raczej nie elektrowóz.
- Kolej częściowo jest do uratowania, ale pierwszą rzeczą którą powinno się zrobić to jest oczyszczenie wszystkich spółek PKP z komunistów, którzy są odpowiedzialni za to co działo się na polskiej kolei w latach 80,90,00. Druga rzecz to zmniejszenie liczby spółek. Łącznie PKP liczy około 37 spółek, takiego czegoś nie spotkamy w żadnym europejskim państwie. Zostawiam linka z nagranego ostatniego przejazdu pociągu osobowego linii Tczew-Skarszewy, na którym widać obecność policji na stacjach i przystankach kolejowych w dniu 31.03.2000, czyli ostatniego dnia kursowania pociągów przed wielkim cięciem lokalnych linii kolejowych
(dokładne momenty napisałem w komentarzu pod filmikiem)
https://youtu.be/fBDQL73WRsI
- Zerknij i sam oceń, leczenie alkoholizmu, jak dla mnie ok.
- Kapitalizm moi mili.
- Ja uważam, że PKP PLK powinno zrobić tak tory aby jeden szedł za jakąś stacją do głównego szlaku kolejowego np. Warszawa-Poznań. a resztę torów do mniejszych miejscowości, lub zrobienie nowych stacji przesiadkowych w mniejszych miejscowościach z najmniejszymi oraz doprowadzić tory do przynajmniej dwóch różnych głównych linii kolejowych.
- Masz rację, nie ma to jak sypać kaską linie kolejowe które sobie dobrze radzą i nie mają co z pieniędzmi robić zamiast na transport regionalny.
- Przede wszystkim tendencja co do zamykania Lini kolejowych w Europie jest rosnąca i polska nie jest wyjątkiem, większość dworców kolejowych oddala się niestety od mieszkańców np. Strzelce Krajeńskie (dworzec Strzelce wschód) kierunki Gorzów Wielkopolski i krzyż Wielkopolski. Stary tabor itd itp.
Lecz ja dostrzegam pozytyw najbliższych lat, PKP cargo wzrost co roku, nowoczesny tabor Pesa i newag, jak powstanie CPK i tzw. szprychy szybkich kolei to napędzi to ruch lokalny. A największym szczęściem w nieszczęściu jest to że trasy są do uratowania bo jeszcze istnieją, a u mnie w lubuskem już zaczyna się elyktryfikowac stare szlaki
- Koment dla zasięgów.