Dlaczego ZLIKWIDOWANO 8000 KM linii kolejowych? *KOLEJ PLUS*{



Informacje

Zobaczyło film: 38606
Czas trwania: 12m 54s
Wasza ocena: 1744
Ilość reakcji: 316
Opis: ZOSTAW SUBA: https://bit.ly/2P2vBza MOŻESZ NAS WESPRZEĆ https://patronite.pl/stacmnie ⬇ ⬇ ⬇ KLIKNIJ TUTAJ PO WIĘCEJ⬇ ⬇ ⬇ UDOSTĘPNIJ MATERIAŁ I OCEŃ EKONOMICZNA G...

Komentarze


Dlaczego ZLIKWIDOWANO 8000 KM linii kolejowych? *KOLEJ PLUS*

- Michał w paru miejscach pobłądziłeś. Pozwól, że ci to wytłumaczę. PKP S.A. zarządza wszystkimi dworcami w Polsce, ale to PKP Polskie Linie Kolejowe (odpowiednik GDDKiA) zarządza większością infrastruktury kolejowej w tym (torowisko, perony, obiekty inżynierskie tj. mosty, wiadukty, przepusty, do tego przejazdy kolejowe, nawet słupy trakcyjne. PKP energetyka zarządza systemem dystrybucji energii, a Intercity taborem krajowym, Regio Regionalnym. Reszta nie jest ważna dla zjadacza chleba. Tak w dużym uproszczeniu.
- Program "Włoszczowa" czyli inwestowanie w kolej tam, gdzie nie ma to sensu ruszył w całej Polsce.
- bzdury opowiada, nie zna się na niczym, kolej jest opłacalna tylko na dystansie ponad 500km, nie ma sensu kolej do każdej wsi bo są samochody i autobusy które mają przystanki w centrum wsi.
Samoloty emitują najmniej CO2 a kolej najwięcej.
- Kolej to wynalazek z XIX wieku. Wszystkie rządy dopłacają do tego. Dług publiczny rośnie.
Praktycznie żadna linia bez dodruku pieniądza nie utrzymałaby się sama.
Jedyne wyjście, za miasto po starym śladzie puścić tramwaje, one są rentowne. a resztę zaorać i wybudować autostrady międzymiastowe. Ludzi między miastami wozić autobusową prywatnymi. Podkreślam prywatnymi.
- 🚂
- Super, że będą inwestycje, ale najgorsza w tym wszystkim jest mentalność na PKP, która zarżnie wszystko. W pierwszym rzędzie kasa winna iść na restrukturyzację tego molocha, a potem w tabor, infrastrukturę i połączenia.
Mieszkam w UK, często latam do Polski. Podróżuję po naszym kraju autobusami, głównie Flixbus, nie narzekam. Podziwiam tym samym jak zmienia się infrastruktura drogowa, nawet na tym niedoinwestowanym Wschodzie, z którego pochodzę. Jak wsiadałem do kolei, to zawsze jakieś opóźnienia, czekanie godzinami na dworcach...kolej w naszym pięknym kraju jest nieużywalna. Albo tylko ja mam takie doświadczenia.
- Chyba najgorzej jest na Podlasiu. Widzę to codziennie bo mieszkam w Białymstoku i Polregio podlaskie ma trzy typy pociągów! Przynajmniej czyste i mało się spóźniające do tego mała siatka połączeń.
- Moźe tak podpowieedzieć naszym administratorom aby budowali zestawy kolejowe z napędem hybrydowym: np spalinowo-elektrycznym lub wzorem autobusów wodorowych z ogniwami wodorowymi i dodatkowym silnikiem spalinowym napędzającym agregat prądotwórczy z małą baterią akumlatorów ,które w przypadku zestawów kolejowych miały by sens w wielkości skali. Oczywiście,źe małe jest wielkie i takipowinien być kierunek rozwoju kolei.Tylko aby takie połączenia były na stałe.Pozdrawiam. Oczywiście połączenia powinny być skorelowane z innymi środkami transportu zbiorowego.
- Bez watpienia linia Czerwonka - Elk przez Mragowo i Mikolajki. Potrzebna tak turystom w lecie jak lokalsom przez caly rok. Przez wiele lat obserwowalem
jak stopniowo wygaszano na niej popyt. W koncu w 09r zamknieto ja pod pretekstem remontu.
- Kłodzko-Stronie Śl. Może kiedyś reaktywują ......
- Ja tam tu widziałem, rolety zewnętrzne Bubendorff- może i więcej, ale czy ok?
- na trasie dk 46 opole-czestochowa jest miasto dobrodzien, to jest miasto stolarzy i tam bylo oplacalne wozic zarowno drewno dla stolarzy jak i gotowe meble wywozic, linia kolejowa nr 338 dosowskie dobrodzien byla odgaleznaio od linii 175 kluczbork fosofskie- strzelce opolskie, niestety komus zalezalo by te liniie zlikwidowac. z kluczborka sa bezposdrednie polaczenia do wroclawia,opola poznania czy katowic a z fosowskie do kielc- proteza koniecpolska, do opola, tarnowskich gor-najwiekszy dworzec rozrzadowy w polsce i jeden z najwiekszych w europie
- Moja ulubiona linia to 104 dlatego, że pociągi kursujące po niej są prowadzone w większości przez parowozy
- Fajne polo.
- facet ktory co podpisywal to likwidował a w jeden dzoien jednym podpisem zlikwidowal 1250 kilometrów linii kolejowych...w jeden dzien ..jeden czlowiek ...ten Pan https://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Celi%C5%84ski ostre cięcie polecam autorom tego odcinka ROZKLAD JAZDY CIĘTO SPECJALNIE BY ZNIECHECIC PASAZEROW DO KORZYSTANIA Z KOLEI , dodatkowo na linie lokalne zamiast krotkich lekkich szynobusów ładowano ciezkie lokomotywy z 3-5 wagonami , absurd , tak rentownosc zdechla zdrowy rozsądek poszedl sie jebac a pan celinski zacierał rece z kolegemi co by tu jeszcze sperdolic , ludzie z pkp powinni dostac zarzut dzialania na szkode pkp i panstwa polskiego a kazdy dyro ktory podpisal decdyzje o fizycznej liwkidacji danego szlaku kolejowego powinien dostac zarzust niszczenia pansrtwowego mienia i nieruchomosci.od kilku lat kiedy sa linie rekatywowane to trzeba powiedziec jasno ...startujemy od zera , jakby bylo tuz po wojnie .
- Niestety tak się zawsze kończy gdy za planowanie biorą się ludzie niekompetentni tak było kiedyś i tak jest teraz to zawsze kończy się tak samo
- Pamiętam, choć stary nie jestem, jak wysyłałem towary koleją po całej Polsce. Opcja byłą tańsza niż obecna kurierka i o wiele pewniejsza.
- Ooo Knurów moje miasto fajnie że wróciły pociągi tylmo szkoda że jedna para I tylko weekend a miasto na lini Gliwice-Rybnik :((
- Tak samo jak naj krótsza droga z Katowic do Oświęcimia biegnie przez Tychy Lędziny i Oświęcim PKP zamiast 3,5 godzin z Katowic może skrócić przejazd do 45 minut.
- I powróci połączenie z Głubczyce do Pragi CZ dalej Prudnik Nysa Opole
- Głubczyce przez Racibórz Rybnik Żory Tychy Katowice będzie jeździł pociąg który został zlikwidowany 40 lat temu