Po kolei z Kuleckim - Odcinek 93 - Sochaczew. Lekcja obowiązkowa{



Informacje

Zobaczyło film: 41084
Czas trwania: 57m 8s
Wasza ocena: 1311
Ilość reakcji: 295
Opis: Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie to wyjątkowe miejsce. Wielka kolekcja taboru zgromadzona na stacji o ciekawej historii, do tego przejazdy turystyczne i ekspozycja muzealn...

Komentarze


Po kolei z Kuleckim - Odcinek 93 - Sochaczew. Lekcja obowiązkowa

- Najciekawszy film o sochaczewskim muzeum jaki znalazłem w sieci. Oby tak dalej :)
- kiedyś to było
- Byłem. Jechałem. :)
- Byłem w muzeum, drezyną ręczną nie można było się przejechać.
- Wózki WMC były budowane w warsztatach w Koronowie. Były te wózki budowane na tory o szerokości 600mm, 750mm i 1000mm.
- Zapraszam do Skierniewic , do parowozowni i pięknego dworca ;)
- Bardzo potrzebny reportaz. Dzieki wielkie. Smutne i skandaliczne jest to, ze takie eskponaty sa pod chmurka i niszczeja!
- Fajny film.Dzięki. Mały substytut tego co jest w realu. Przez ten cyrk z wirusem ani Sochaczewa nie odwiedzę , ani Lucerny gdzie stoi Elephant SBB 2965, ani do Mulhouse teź nie pojadę, zobaczyć giganta EST 241 A1. Może za rok się uda. Podeśle Panu Inźynierowi duża garść filmików. Tam stoja piekne ciuchcie pod dachem, potęźne! Pozdrawiam Piotr.
- Takie wagoniki byly w Gorach Sowich.
- Woznica wolal wioblub prrrrr..
- Widziałem tu więcej siłownik hydrauliczne dwustronnego działania, zawsze coś przydatnego.
- Chodakow moje miejsce urodzenia izba porodowa przy ul.Chopina.
- Znam te rejony mieszkalem 17 lat w Leoncinie.
- Ciekawie opowiadasz ten temat Sochaczewskiej Waskotorowki, dolaczajac nawet historie tej Lesnej Kolejki 600 mm - ktora juz nie istnieje na terenie Puszczy Kampinoskiej, a ktorej torowisko i czynna drezyne oraz wagoniki do przewozu drewna jeszcze mam w pamieci, gdy jako 10 letni chlopiec bywalem na koloniach letnich na obrzezach Puszczy Kampinoskiej w Szkole Podstawowej w Starej Dabrowie Lesnej. Chodzilismy przez las do najblizszej wioski (chyba Cebulewa) ... do sklepiku GS po oranzade oraz baterie do latarek.
Pozniej juz bylem na koloniach letnich w Wyszogrodzie, gdzie przechodzilismy tam na druga strone Wisly przez wowcas najdluzszy most drewniany w Europie do miejscowosci > KAMION nad Wisla <, gdzie byla stacja koncowa Sochaczewskiej Waskotorowki 750 mm. Pamietam stojace tam syczace para parowozy z wagonami, czekajace na odjazd z tej stacji koncowej w kierunku Sochaczewa.
Ciekawy jestem zatem, czy istnieje jeszcze torowisko 750 mm z tej miejscowosci > Kamion nad Wisla < do dawnego wezla rozgalezienia w Tulowicach Sochaczewskich. Bo wiem ze isnieja na pewno czesciowo tory 750 mm idace przez przepiekne tereny Puszczy Kampinoskiej, z Wilczych Tylowskich az do dawnego tartaku w Piaskach Krolewskich.
- Bogusław Wołoszański Historii kolejnictwa :)
- Drobna uwaga: sprzęg parowozu serii Tw53 nie jest sprzęgiem śrubowym. Takowych na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych nie stosowano. To absolutnie najprostszy, pierwotny rodzaj sprzęgu: hak i łańcuch (konkretnie 3 ogniwa). Z resztą kwestia sprzęgów na GKW to temat na osobną historię. Do dziś stosuje się ich 5 rodzajów, a jak się dobrze przyjrzy, to nawet 6. Jednym z nich jest sprzęg samoczynny zwany compactem.
- Może powinno się rozważyć postawienie lekkich konstrukcyjnie wiat? Trochę uchroniłoby to ten bogaty i piękny tabor od deszczu i śniegu.
- Ciekawy jestem czy z byłej cukrowni w Gryficach nie trafiły lokomotywy do Sochaczewa bo w Gryficach też jest muzeum koleji wąsko torowej
- 56:50 - sprzężenia z "Gdzie zaczyna się wojsko" ;))
- Świetna prezentacja tej ekspozycji panie Jakubie 👍👍👍
- 36:26 Poznań zaprasza na przejażdżkę kolejką maltańską ;)